Gambar tersebut ialah sebuah iklan yang memaparkan produk shampoo. Gambar tersebut mempunyai elemen asas grafik teks. Penggunaan teks yang sesuai iaitu di tengah-tengah iklan tersebut. Tambahan pula teks yang digunakan mempunyai saiz yang agak besar dan senang untuk audiens membacanya. Teks yang digunakan juga berunsur mempengaruhi Tindakan audiens untuk membelinya.
Sumber: https://bit.ly/3qWDvzw
Gambar tersebut menunjukkan produk pencuci muka Simple. Produk tersebut mempunyai elemen asas grafik teks. Hal ini dapat dilihat pada bahagian botol yang mempunyai tulisan “Simple” dengan saiz yang sesuai iaitu lebih besar dari yang lain. Keadaan memudahkan untuk pembeli membaca dengan jelas. Tambahan pula, terdapat teks lain yang bersaiz sederhana yang menunjukkan funsi produk tersebut kepada pembeli.
Sumber: Gambar Sendiri (Besut, Terengganu)
No comments:
Post a Comment